tirsdag den 15. september 2009

15. september - Grindsted Å, Utoft

En fabelagtig flot efterårsdag. Let til frisk østenvind, stort set ingen skyer, dejligt varmt og næsten krystalklart vand. Jeg startede med at gå opstrøms broen i Utoft. Der var slået grøde siden jeg sidst var her, så der var ikke så sumpet, som det kunne være. Jeg så adskillige 25 cm stallinger i de dybe huller, så det lover godt for næste års fiskeri. Men jeg lagde ud med at fange en ørred lige under 30 cm. I et af de førnævnte huller fangede jeg 4-5 stallinger, dvs. de kunne selv hoppe af, når jeg gav løs line pga. den modhageløse krog.



I svinget på billedet havde jeg set en god fisk inde i skyggen til venstre ved modsatte bred. En hvirvel på overfladen afslørede fisken, da den tog fluen. Jeg strammede op og kunne snart fjerne nymfen fra en 35 cm stalling. Det var ellers længe siden jeg sidst fangede en god stalling. Kort efter fiskede jeg til en bækørred, der hverken var til nymfe eller tørflue.



Jeg beholdt tørfluen på linen og begav mig nedstrøms broen. Nede ved hestefolden afslørede små blop en god fisk, der guffede døgnfluer. Jeg fandt en god position at kaste fra, men efter 10 kast havde fisken endnu ikke vist interesse for min flue. Ved næste kast greb et vindpust fluen, og jeg så ikke hvor den landede, men da der kort efter lød et plop, strammede jeg op. Nok en stalling havde bidt på min cdc-flue. Fisken var lidt større end den første. Så, alt i alt, en fantastisk dag.

Ingen kommentarer: