lørdag den 10. oktober 2009

9. oktober - Grindsted Å, Utoft

Det var en smule køligt, men også dejligt friskt at gå langs åen på denne efterårsdag. Der var ikke døgnflueklækninger, da jeg var ved åen. Tidligere på eftermiddagen havde der været, ifølge en flok fiskere nordfra, som havde tilbragt dagen langs Grindsted Å.
Jeg fiskede med en tung nymfe og fangede til at begynde med nogle mindre stallinger. Et par steder mærkede jeg også gode fisk, men som sidst, var de meget forsigtige, så jeg fik dem ikke kroget ordentlig. Da jeg nåede sommerhuset vendte jeg om og gik tilbage mod P-pladsen i den begyndende skumring. Jeg skulle lige prøve en af de fisk, jeg tidligere havde mærket, og denne gang var jeg klar til at kroge fisken i det rette øjeblik. Resultatet var en bækørred på ca. 35 cm.


Ingen kommentarer: