tirsdag den 8. september 2009

8. september - Grindsted Å

2 dages fiskeri, 2 vidt forskellige dage rent vejrmæssigt. Mandag regnfuldt og vådt, tirsdag solskin og varmt. Rent fiskemæssigt lignede de 2 dage derimod hinanden. En pæn slat døgnfluer på vandet, men ingen interesserede fisk. Jeg fiskede derfor med nymfe, og begge dage fangede jeg en bækørred.


Mandag aften var jeg ved Utoft. Ud for rideskolen fangede jeg denne ørred på ca. 35 cm. Fluen fik lov til at arbejde sig helt over åen ind til min bred, hvor fisken huggede. Nydelig lille bækørred.


 Tirsdag aften kørte jeg ned på Bystykket, hvor jeg håbede på noget tørfluefiskeri. Dette udeblev, så jeg satsede på nymfe istedet. Halvvejs nede ved træbroen fik jeg fluen til at synke ned under en grødeklat og hugget faldt tungt og lynhurtigt. Efter et par minutter kunne jeg fotografere fisken, og sætte den ud igen.

Ingen kommentarer: