onsdag den 20. september 2017

Flex på 5'eren...

Hjem fra arbejde, lige ind for at hente stangen og støvlerne og så ellers afsted til åen. Jeg var fremme ved Skråvejen lidt over 5, så jeg havde et par timer, inden mørket gør det for sent at fiske for en mand i min alder. Jeg gik til starten af stykket og bandt den næsten obligatoriske Sort juletræ på snøren. Selvom der er godt med vand i åen, er det ikke besværligt af fiske ved Skråvejen, så det gik derned af i en halv times tid og så var der bud efter fluen. En bækørred tog fluen hidsigt og dansede lystigt på kryds og tværs af åen et par gange. Ca. 30 cm og tromletyk, så der må være godt med føde i den svulmende å.

Den efterhånden godt slidte favoritflue.
Jeg fiskede det næste gode stræk med stor intensitet, idet jeg forestillede mig, der stod en fisk bag hver en svajende grødebusk. Men der skete ingenting, lige ind til åen drejer skarpt til venstre i Sandsvinget. Fluen svingede ind mod bredden og jeg lod den hænge lige ud for strømlæet og trak den op og ned i strømmen et par gange. Ud kom fisken og tog fluen i et stort rul. Efter lidt trækken frem og tilbage gennem et par grødebuske i et par minutter, kunne jeg få fisken ind til bredden, så jeg kunne få fat i krogen med tangen. Fisken lå på siden et par sekunder, så jeg kunne nå at beundre den 55 cm lange havørred, inden den svømmede bort i dybet igen.

Nedstrøms Sandsvinget.
Herefter fiskede jeg en lille times tid, uden jeg så mere til fisk. Da jeg kom til P-pladsen sad en fra foreningen og ventede på mig. Så var det tid til at vende verdenssituationen over et par øl, så det blev alligevel helt mørkt, inden jeg kunne pakke grejet sammen efter en super fisketur.

Ingen kommentarer: