onsdag den 30. august 2017

Vand, vand og en tyvfisker...

Det blev lige til en times fiskeri her til aften. En aften med masser af vand i åen og regnen lagde til vandstanden hele aftenen.
Allerede efter et par kast, så jeg en fisk gøre udfald mod fluen. Jeg ventede et kort øjeblik og kastede igen fluen ud over det dybe hul. Fisken kom igen, og denne gang havde den besluttet sig for at tage byttet. En ilter, tyk og fed bækørred på 30 cm havde taget fluen. Lidt senere fiskede jeg ud over det dybe hul i 90° svinget på Theodors. Lige da fluen nåede grødekanten kom den næste bækørred og tog fluen i et vildt spring. En endnu mere ilter, tyk og fed ørred havde igen taget fluen. Denne gang var det en fisk på 35 cm.
Fluen var den I har set et par gange på det seneste, et sort juletræ str. 8.

Lige ved grødekanten huggede bækørreden
Resten af vejen ned mod bilen bød kun på hug af et par småfisk, men en rigtig god aften ved åen.
Nå nej, der var jo lige ham tyvfiskeren. I kender ham allesammen, man når aldrig at komme tæt på ham, men han har hverken fiskekort eller fisketegn. Han tager alle fisk med hjem, både undermålere, fredede stalling og garanteret mere end den ene laks, vi andre må hjemtage. Det var selvfølgelig Phalacrocorax carbo også kendt som skarven, som jeg fik øje på. Jeg håber, der var tale om en enlig svale, bop bop.

Ingen kommentarer: