mandag den 17. april 2017

I zig-zag mellem haglbygerne...

Efter 2 dage med premierefiskeri skulle den værste fiskefeber være slået ned. Jeg er dog bange for at fiskebacillerne er multiresistente og snart mander sig op til et nyt angreb på undertegnede.
Første forsøg på at kurere feberen foregik ude ved knækket på Grindsted Å, hvor jeg kunne fiske hele formiddagen uden at se andre fiskere. Jeg havde kontakt til en enkelt stor stalling på spinner.

2017 premiere
Lise og Jes ved Ansager Å

På vej tilbage til klubhuset var lige forbi Ansager Å for at se til Lise og Jes, der var ude at prøve lykken her.

Efter pølserne i klubhuset var jeg ude ved slutningen af zone 4, hvor der stadig var en del lystfiskere. Jeg fangede stadig ingenting, men sad et stykke tid i solen og lod den bage mig. Det var i grunden ikke så tosset. Blev dog overvåget.

2017 premiere
Æslerne holdt et skarpt øje med mig

Tilbage igen ved klubhuset for lidt aftensmad sammen med de vedholdene dukkede Jeppe op. Han havde haft mere held med sig ude på zone 2. En 72 cm laks på flue ved Mariannes var det blevet til.

Jeppe med laks
 Jeg stod lidt sent op 2. påskedag og var først ved Utoft ved 10.30 tiden. Her var der masser fisk, men de var ikke ret store. Der var helt vildt mange 1-års laks, soom jeg i det klare vand kunne se gå efter fluen. 2 blev desværre hængende og måtte en tur ind bredden for at blive sluppet løs igen. En af dem var fedtfinneklippet, den anden ikke. Jeg fangede dog også et par bækørreder, 20 og 25 cm.

Bækørred
Bækørred 25 cm
 Herefter gik turen igen til zone 4, hvor jeg denne gang gik opstrøms Mølbyvej. Jeg fiskede intenst i 1½ times tid, uden gevinst. Tilbage ved bilen fik jeg et billede fra en af vore juniorer. Victor Bentzen havde tidligere på dagen fanget en laks på 95 cm og 9400 gr på netop det stykke, jeg lige havde fisket.


Victor Bentzen med laks på 95 cm og 9400 gr.
Victor med sin flotte fisk
Nu kan jeg så bare vente på, feberen igen melder sig. Jeg regner med snarligt tilbagefald.


Flymph
Dagens flue

Ingen kommentarer: