tirsdag den 14. juni 2016

Overskyet, køligt og bækkere....

Efter en varm og tør tid var der noget forfriskende over en kølig aften ved Utoft. Jeg fiskede på det øverste stykke, Theodors, ved Utoft. Et stykke nede af åen, var der en stor fisk helt inde ved bredden. Da jeg nåede på kastehold forsøgte jeg mig et par gange. I det ene kast var det et langt sejt træk i fluen og så ikke mere. Ikke ligefrem typisk bækørred, så måske der allerede er kommet havørred helt heroppe. Jeg besluttede mig for at gå videre, for at vende tilbage senere.

Ischnura elegans, stor farvevandnymfe, han.
Efter en lille pause fiskede jeg nedover. Der skete ikke ret meget, inden fluen blev suget ned i et dybt hul. Her faldt hugget prompte, hårdt og kontant. Mere bækørredstyle end den første kontakt. 30 cm bækørred, allerede med maven fuld, havde taget fluen. Bare 5 minutter senere huggede den næste, som var lidt mindre ca. 25 cm.

Bækørred 30 cm.
Efter nok en pause vendte jeg tilbage til hullet med den formodede havørred. Jeg satte en stor tørflue på og fiskede alle muligheder for fisk af. Men ingenting skete. Jeg fiskede videre opstrøms, kun med det resultat at lille fisk forsøgte sig med den store tørflue. Heldigvis blev det ved forsøget.

Den store fisks standplads.
Efter et par gode timer ved åen satte jeg kursen mod Billund. Tid til noget aftensmad.

Dagens flue.

Ingen kommentarer: