torsdag den 25. juni 2015

Zone 4 igen

Grindsted Å, sving ved Eg
 Jeg brugte aftenen på kratluskeri langs Grindsted Å på zone 4 vest for Eg. Der var kun få spor, der tydede på, at andre havde været her for nylig. Så jeg måtte selv lave mig en sti langs åen i den høje bevoksning. Havde det ikke været for bilerne, jeg kunne høre fra landevejen, så kunne jeg lige så godt have været midt i ødemarken.

Grindsted Å ved Eg på zone 4
Der var ingen insekter på vandet, og derfor heller ingen ringende fisk, så jeg var nødt til at fiske med nymfe. Jeg bandt en Palles Flue på forfanget og fiskede, hvor det var muligt. Fluen landede på lavt vand, hvorfra den svingede ud mod et dybt hul. Lige som vandet begyndte at blive dybere under fluen huggede fisken. En fin stalling på 35 cm gaflede fluen, lavet af sorte hundehår.

Stalling, lousy billede taget med mobilen.
Kort tid efter tog en kastevind fluen, lige som den skulle lande bag en grødebusk, og i stedet krogede jeg træ på modsatte bred. Derfor ingen billede af dagens flue. På vejen hjemad kiggede jeg lidt på blomster frem for at fiske.




Og her lige et sidste kig ned langs åen.



Ingen kommentarer: