fredag den 30. december 2011

Sidste fisketur i 2011

Jeg brugte formiddagen på at gå en tur rundt om Engsøen med min fiskestang i hånden. Jeg fiskede lidt hist og her uden de store forhåbninger om at fange noget. Jeg havde måske slet ikke lyst til at fange noget, for så måtte jeg nok have fingrene våde for at få fisken af krogen. Det ville blive koldt i det blæsende vejr.

Mågerne ligger og trykker sig
 Jeg hilste på enkelte morgenmotionsløbere og ditto hundeluftere, men ellers var der ikke meget liv at spore omkring søen. En enkelt svane svømmede langsomt rundt fulgt af et par blishøns, mens hele midten af søen på det bredeste stykke var fyldt med måger.

Roligt vand langs vestenden af søen
Jeg fik skræmt en enkelt aborre, der gemte sig mellem gamle faskinepæle helt inde under land, inden jeg nåede ned i østenden af søen. Her blev jeg desværre mødt af et trist syn. Nogen havde ødelagt de to skraldespande, der står placeret her. Jeg bestemte mig nu for, at det ikke skulle ødelægge mit gode humør. Turen tilbage til bilen foregik i raskt tempo langs sydsiden, hvor der ikke rigtigt kan fiskes fra land.
En dejlig frisk tur og så hjem til formiddagskaffen.

Sørgeligt

Knæk og bræk,
vi ses derude i 2012.

Ingen kommentarer: