onsdag den 21. september 2011

Laks....

kan jeg ikke finde ud af at fange. Så er det godt, vi har Grindsted Engsø med pænt store gedder. Efter arbejde tog jeg til søen og riggede båden til. Jeg fiskede hele vejen langs nordsiden til den anden ende af søen. Med jævne mellemrum var der hug af mindre fisk, og jeg fangede 5 gedder, alle omkring 40 cm, og 2 aborrer. Den største ca. 30 cm.

En af de små gedder.
Roturen tilbage til vestenden var en varm omgang i den hårde modvind, men lidt motion skader jo ikke. Jeg fiskede vestenden igennem uden der skete noget, andet end jeg fik en sludder med et par kajakroere. Mørket begyndte langsomt at falde på, men jeg kunne lige nå at ro mellem øerne ved sejlklubben og prøve det lave vand her. Helt inde mellem sivene faldt hugget sekundet efter at fluen var landet. Her var der tale om en af de store, kunne jeg at mærke med det samme. Flere tunge udløb afbrudt af perioder, hvor det føltes som om fluen sad i søens bund. Efter 10 minutter blev fisken mere medgørlig. Et par knægte var dukket op ved sejlklubben, som hjalp mig med at hive båden på land, så jeg kunne kane fisken ind på græsset. Efter jeg havde fjernet krogen, en str. 2/0 fyldt med hvid/grøn flash, kunne jeg give 91 cm gedde friheden igen.

Endelig en stor fisk på krogen.

Ingen kommentarer: