fredag den 12. august 2011

3 dage med fiskeri

Mandag aften ved Trelde Næs. Stigende vand med strøm ud over revet. Jeg fiskede langs fjordsiden og sluttede af med at fiske på revet. Jeg så én fisk, som sprang fri af vandet langt uden for kastevidde.

Onsdag aften ved Holtser Hage. Herligt fiskevejr med lidt regn og rusk. Efter halvanden times tid uden at have set det mindste dukkede en sæl op. Den kiggede på mig et minuts tid og dykkede derefter for ikke at dukke op igen. Når den ikke gad fiske, gjorde jeg heller ikke, så jeg pakkede sammen og kørte hjem.

Torsdag aften ved Ållinggård på Mølby-Eg stykket af Grindsted Å. Det eneste liv jeg så, var en kæmpebille og en fasanhøne, der nær havde skræmt livet af mig, da den pludselig lettede foran mig med de lyde, som kun en fasan kan udstøde.


Solen kiggede lige frem, inden den gik ned i vest.
Jeg må sgu' da snart have heldet med mig, jeg synes da nok, jeg arbejder for sagen. Men jeg får da frisk luft og en masse kilometer i benene. Jeg har da også fået en snak med et par lystfiskerbrødre, bl.a. Georg fra FFFD, som har lovet mig en guidet tur til Lille Afrika. Så må vi se, om det falder i hak.

Ingen kommentarer: