søndag den 22. maj 2011

Café au lait og tordenvejr

Det var varmt i formiddags, da jeg gik de 1,5 km fra P-pladsen ud til Hundshage sydøst for Snaptun. Fremme ved odden kunne jeg blot konstatere, at vandet havde samme farve som café au lait og sigtbarheden heri var lig 0. Da så tordenvejret trak op fra syd, var der kun et at gøre, nemlig at finde et andet sted at fiske.

Få øjeblikke senere forsvandt Hjarnø i tordenvejret. Mon ikke de 2 lystfiskere blev våde.
Jeg valgte at køre om på nordsiden af Horsens Fjord i forventning om at finde rent vand og at tordenvejret kunne nå at drive forbi. Da jeg nåede frem stod det stadig ned i stænger, så jeg kørte hjem og fik lidt frokost. Efter at have luftet hunden kørte jeg retur til fjorden for der skulle fiskes. Vejret var fint nu og vinden var slået om i vest.
Jeg fiskede ud langs Borre Odde på den dybe side uden at se skyggen af fisk. Først da jeg nåede spidsen af odden var der fisk i vandet. Her var der også vind, bølger og strøm, lidt bevægelse i vandet plejer jo at være positivt. Kort efter havde jeg fanget 2 hornfisk og det var på tide at vende næsen hjemefter.

Borre Odde set fra 'søsiden'
Så det blev til en hel del køren og traven og ikke så meget fiskeri i dag. Men masser af frisk luft og 2 hornfisk, det kan man da ikke klage over.

En folkebåd runder Borre Odde

Ingen kommentarer: