fredag den 15. april 2011

Tid til fluefiskeri

Hjemvendt fra en lille uges dejlig ferie i Edinburgh, så var det tid til at få luftet ud i flueæsken. Jeg var fremme ved åen ved Mølby-Eg ved 18-tiden, hvor vejret var så skønt, at man bare kunne sidde der på bredden med en øl i hånden og lade sig gennembage af solen. Øllen måtte vente og en flue blev bundet på forfanget, og langsomt fiskede jeg nedstrøms mod den nedgående sol. Ved nærmere eftertanke, var det bedre end at sidde med en øl i solen. Lige indtil fluen blev suget ned i et stort hul.


Gadunk og en stor fisk huggede. Gad vide om det var en laks, var min første tanke, men ret hurtigt kunne jeg se regnbuestriben langs fiskens side. Efter en kort men hidsig fight kunne jeg løfte fisken op fra vandet. Regnbueørred på 60 cm. Nu er der så en fare mindre for den nys udsatte lakseyngel, og det var god træning til den laks, jeg snart får på krogen.
Efter lidt mere fiskeri var der så tid til et par sodavand sponseret af Mogens, der i mellemtiden var dukket op.

3 kommentarer:

Balslev sagde ...

Den der Laks, lader den stadig vente på sig :)

Fluefiskeren fra Billund sagde ...

Er lige kommet hjem fra 6 timers fiskeri ved åen. Jeg blev brændt af, laksen udeblev fra dagens date. Måske i morgen.

kim sagde ...

Du har et ret godt tag på de regnbuer