lørdag den 25. september 2010

En dag på søen

Jeg brugte dagen på at opsøge gedder på Grindsted Engsø. Dejligt vejr og vinden var perfekt, så jeg kunne drive hele vejen ned langs nordsiden af søen, mens jeg fiskede ind mod land. En enkelt gedde i god kondition på lige godt 50 cm lod sig lokke af fluen. To gedder mere i samme størrelse havde fat i krogen, men var åbenbart ikke sultne nok til tage ordentlig fat.

Da jeg til slut fiskede på tværs af søen i den dybe vestende, var der flere mindre aborrer, der viste interesse for den store geddeflue. Aborrerne nippede bare lidt i den grønne fætter, så de ville nok bare lege lidt med den nytilkomne.

Søens dybe vestende
På vejen hjem til Billund var jeg lige et smut forbi Utoft. 5 sjællænder var taget den lange vej for at bruge dagen på lidt tørflufiskeri. Men den eneste der fik fangst, var den skarv vi observerede. Hvorfor kan de lede bæster ikke bare blive ude ved kysten?

Ingen kommentarer: