torsdag den 10. juni 2010

10. juni - Grindsted Engsø

Efter to lange arbejdsdage, hvor jeg havde besøg af kunder, tog jeg i dag tidligt fri fra arbejde for at komme på en god lang fisketur. Fremme ved søen var sejlklubben ved at gøre klar til at tage til stævne i weekenden. De unge mennesker viste stor interesse for pontonbåden og stillede alle mulige og umulige spørgsmål. Så det var med masser af tilskuere jeg dampede af ud på søen.
Jeg sejlede ned i søens modsatte ende for at drive med vinden tilbage, mens jeg fiskede. Efter kort tid var der hug og jeg havde fanget min første aborre på flue. Ganske pæn størrelse.

 
Min første aborre på flue
De næste 2 timer skete der ikke andet end jeg på et tidspunkt havde en gedde efter fluen uden den bed på. Da mørket faldet på og jeg næsten var noget tilbage til sejlklubben fik jeg øje på aktivitet inde på det lave vand på søens sydside. Jeg sejlede i position og i andet kast krogede jeg en gedde på 40 cm.
Jeg drev videre forbi en lille vig med stille vand og kastede fluen. Da jeg havde fisket kaste og trak fluen af vandet fulgte fisk efter. Jeg skyndte mig at kaste i samme retning og hugget faldt prompte. En hidsig gedde havde taget fluen. Den gjorde et par lange udløb og skulle også lige en tur ind under båden, inden jeg kunne befri den for krogen.

 
55 cm hidsig gedde lige før afkrogning

Ingen kommentarer: