mandag den 20. juli 2020

Aftentur til Grindsted Å, Utoft

Det er længe siden, jeg har skrevet på min fiskeblog. Det betyder ikke, at jeg ikke har været på fisketur siden sidst, jeg har nok bare ikke fanget så mange fisk. Og den dag jeg endelig fangede en havørred, havde jeg ikke kameraet med. Jeg har også fisket en del med lidt kraftigere grej i forsøget på at fange en laks eller en havørred. Som nævnt, blev det til en havørred ca. 60cm fanget ved Jernbroen på zone 4 i Grindsted Å
I dag var det så tid for at forsøge med 3'eren og lidt små fluer. Turen gik til Utoft, hvor P-pladsen ved broen var fyldt op. Jeg forsatte så om til hotellet, hvor det viste sig, at jeg havde hele den ende af stykket for mig selv.
Jeg så kun nogle småfisk ringe, så jeg bandt en lille nymfe på forfanget. Lidt opstrøms fiskeri gav hug af et par små stallinger og en bækørred, alle ca. 15cm. Da jeg spottede den første af dem, der fiskede fra P-pladsen, vendte jeg om og fiskede nedstrøms.
På et stykke med dybt og langsomt vand forsøgte jeg at få fluen ind bag en grødebusk. Et kontant hug og et par tunge træk i dybet indikerede, det var en større fisk, der havde hugget på fluen. Fisken gik dybt og kom kun langsomt op mod mig, så det var nok en stalling. Da fisken var ud for mig, fik jeg den op, så jeg kunne se at det var en stalling. Et par hurtige billeder og jeg kunne fjerne fluen fra fisken med tangen.

Stalling 35cm.

Efter en lille pause fiskede jeg videre, og da jeg kom til stien var solen ved at gå ned, så jeg daskede hjemefter med en god fisketur i tankerne.

Dagens flue.

Standplads.

Ingen kommentarer: