mandag den 4. maj 2020

Kombitur til Skråvejen

Jeg har aldrig rigtigt brudt mig om rørfluer. så da jeg den anden dag på bunden af en boks i mit rod fandt nogle Intruder shanks, jeg købte for flere år siden, så besluttede jeg mig for at binde et par stykker. Da jeg var færdig, lå der en lille rest sort og 2 stykker gult flimmer tilbage på bordet. De kunne da lige blive til en sidste flue.
Det var så den sidstnævnte, jeg bandt for enden af forfanget i dag ved Skråvejen. Efter et kvarters fiskeri fik jeg et kontant hug. Laks tænkte jeg, men jeg kunne hurtigt mærke, det ikke var 80-90 cms fisk. Men hvad var det så. Da fisken kom opstrøms fik jeg den op, så jeg kunne se den. En megaflot bækørred.

Bækørred
Jeg fik hurtigt fisken ind på land, så jeg kunne fjerne fluen. Et hurtigt kontrolmål med tangen, 4 gange tang plus lidt mere. Dvs. lidt mere end 52cm. Fisken svømmede straks mod dybet, da jeg satte den i vandet igen.

Dagens flue. Sort-gul intruder.
På resten af turen skete der ikke mere, men vejret var fint og jeg nød varmen.

Grindsted Å, zone 4 på en flot dag.
Inden jeg begyndte fiskeriet, gik jeg nogle runder i det store pilekrat ved P-pladsen for at spotte eventuelle guldsmede. Det var så i dag de røde vandnymfer besluttede sig for at klække i stor stil. Der var masser af dem på alle steder med læ og sol. Jeg så også en enkelt Nordisk kærguldsmed, men den var ikke samarbejdsvillig i fotografisk henseende.
Fisk og guldsmede på samme tur.👍

Skal det være os to? Røde vandnymfer.
Rød vandnymfe, han.

Ingen kommentarer: