søndag den 9. september 2018

En god beslutning....

Efter at have brugt dagen på medefiskekonkurrence i Grindsted Engsø, så besluttede jeg mig for at afslutte dagen med en tur til åen. Måske man skulle være så heldig at fange årets laks. Jeg parkerede ved Gylletanken op gik helt opstrøms på stykket.

Grindsted Å zone 4, opstrøms Gylletanken
Efter den seneste regn var der rigtigt meget vand og strøm i åen, men det besværliggjorde på ingen måde fiskeriet. Efter et kvarter 20 minutter, kom en god fisk efter fluen lige som jeg trak den op for at gøre et nyt kast. Inden det nye kast var lagt ud, nåede jeg at tænke om fisken gik efter fluen eller om den først reagerede, da jeg trak op for det nye kast. Nå, men det nye kast var lagt ud og fluen stribede ind mod min egen bred. Så kom fisken igen og tog fluen i et rul. Det vat bare at stramme linen op, så var der fast fisk. Fisken gik straks dybt og jeg tænkte, det måske var en laks. Jeg kunne dog se, det var en havørred, da jeg fik den presset til overfladen. Så den skulle bare ind og afkroges så hurtigt som muligt. En flot fisk i god kondition.

Flot havørred ca. 60 cm
Jeg fiskede videre en halv times uden at se eller mærke mere til fisk. En god afslutning på en lang dag.

Dagens flue, alt i plast undtagen krogen.

Ingen kommentarer: