mandag den 21. august 2017

Hverdag igen, eller...

Efter 14 dages ferie med masser af gode fiskeoplevelser i det himmerlandske,(Trend Å, Simested Å) så var det tilbage på arbejde efterfulgt af aftenfiskeri.
Aftenens tur gik til Grindsted Å ved Skråvejen. Vejret var lidt lusket med skyer, vind og lidt dryp fra oven, og efter megen regn de seneste dage, så var der godt med vand i åen. Det kunne godt være garant for nye fisk i åen, og efter blot 10 minutter var der bud efter fluen. Jeg lod fluen svinge ind under en grødeklat med fare for at den kunne sætte sig fast. Det mærkedes også som om den gjorde det, men da jeg trak i fluen kom den ud igen, sammen med fisken, der havde bidt på. En fin havørred på den halve meter havde angrebet det sorte juletræ. Jeg måtte afkroge fisken uden at få taget et billede, da det var svært at nå kameraet, som lå oppe i bilen.

Grødeklatten, hvor fisken stod.
Efter en lille pause, hvor jeg fik hentet kameraet, forsatte jeg fiskeriet. Et kvarters tid senere, da fluen gled hen over et af åens dybe huller, viste en fisk sig med en kæmpebølge bag fluen. Jeg mærkede ingenting og stoppede trækket i fluen. Fisken kom en gang til og denne gang strammede jeg bare op, og der var fisk på. Fisken gik dybt, så jeg lagde fuldt pres på den, og den var større end den første, kunne jeg mærke. Lige da jeg tænkte, at den nok ikke var godt kroget, kom den op i overfladen, rullede et par gange, og var væk. Det var en god fisk, men jeg fik ikke set om den var det ene eller det andet. Pokkers også.

Godt med tilskuere til den korte fight.
Resten af fisketuren gik uden at jeg så mere til fisk, men aftenen gav lovning på mere i løbet af efteråret.

Sensommerfiskevejr.

Ingen kommentarer: