mandag den 5. juni 2017

Årets første stalling...

Fluen gled ned over standpladsen, hvor fisken havde vist sig. Ingenting skete. Jeg foretog nok et kast og fluen gled igen ned over standpladsen. Ingenting skete. De næste mange gange, samme scenarie.
Nå, man kan jo ikke være heldig hver gang. Jeg forsatte fiskeriet og kastede fluen til alle mulige standpladser. Kun et par småfisk viste interesse for fluen. Bl.a. en stalling på 10 cm. Så er der da også noget at fiske efter i fremtiden.

Dagens flue. Str. 16 sneskohare.
Ved en grødeklat gav jeg lidt ekstra line, så fluen kunne forsætte drevet ned over det rolige område bag grødeklatten. Slurp, og fluen blev indhaleret af en stalling på ca. 32cm. Hvorfor tog denne fisk, som jeg ikke havde set, mens den der viste sig ikke tog fluen. Tja, fluefiskeri i en nøddeskal, man får ingen umiddelbare svar. Det er vel en af grundene til at det er så fascinerende.

Stalling ca. 32cm fra Grindsted Å zone 5.
Det var i øvrigt en rigtig dejlig sommeraften, hvor der blev helt stille den sidste time, inden solen gik ned. Undervejs havde jeg følgeskab af en svanefamilie og et par gange kom isfuglen forbi i hidsigt tempo. Ja, en herlig aften skabt til udendørs aktivitet.

Ingen kommentarer: